רילוקיישן לקליפורניה? כך תמצאו דירה

קיבלתם את המשרה הנחשקת בקליפורניה ואתם בדרככם לארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות עם המשפחה. עשיתם כבר את כל הסידורים הנדרשים בארץ. כל שנותר זה להגיע לשם ולמצוא את דירת החלומות בעמק הסיליקון. 

חוזה שכירות מאפשר לכם שימוש בנכס לתקופת זמן קצובה, כשחוזה השכירות במדינת קליפוניה כפוף לחוקים פדראליים, חוקי המדינה וחוקים ותקנות מקומיות. חוזי החכירה והשכירות במדינת קליפורניה כפופים ל"קוד האזרחי של מדינת קליפורניה" משנת 1946. מצד אחד, כל אחד מהצדדים לחוזה חכירה לדוגמה, רשאי לסיים החוזה בתוך התראה מראש ובכתב של 30 יום. לעומת זאת, חוזה שכירות מסתיים בתום תקופת השכירות, בהסכמת שני הצדדים או אם אחד מהצדדים הפר הפרה יסודית של החוזה.

חוזה בכתב

בהתאם לחוק בקליפורניה, חוזה שכירות שנמשך יותר משנה חייב שייערך בכתב. אם לא יהיה חוזה בכתב לא תהיה לאף אחד מהצדדים היכולת לאכוף אותו או לתקף אותו משפטית לכשיצתרכו. במקרים שכאלה, הבנות בע"פ יהוו שלב טרומי, אינו מחייב, אותו יבצעו הצדדים לחוזה העתידי. 

הפלייה לא חוקית 

על פי חוקי מדינת קליפורניה, אסור לבעל הדירה לשלול דייר אופציונאלי בגלל העדפותיו המיניות, גזעו, דתו ו/או מצבו הבינאישי. מחלקת התעסוקה והדיור במדינת קליפורניה אחראית על טיפול בתלונות בנושא הפליית שוכר עתידי שלא כדין. אם יש אמת בדבר, ביהמ"ש רשאי לחייב את בעל הדירה לפרסם את דירתו באמצעי מדיה המיועדים לקבוצות מיעוט, לדוגמה.

הפקדת ערבון

הפקדת ערבון לאחר חתימה על חוזה שכירות, מעוגן בקוד האזרחי של מדינת קליפורניה, תת סעיף 1950.5, בו נקבע כי עבור בית שאינו מרוהט, גובה הערבון יהיה בסך שני חודשי שכירות. גובה הערבון עבור בית מרוהט יהיה בגובה של שלושה חודשי שכירות.

הקוד האזרחי מחייב את בעלי הדירות להשיב את הערבון בטרם יסתיימו 21 הימים שעד סיום החוזה. בסן פרנסיסקו החוק מחייב את בעל הדירה להשיב את הערבון בתוספת ריבית והצמדה.

פינוי הדייר

פינוי דייר שנמצא תחת חוזה שכירות הוא תהליך סבוך ומשתנה בכל אזור במדינת קליפורניה. חוקים מקומיים מאפשרים לפנות דייר במקרים כמו אי-תשלום שכר דירה בזמן, הפרה של חוזה השכירות, הזנחה של הנכס המושכר ועוד. אגב, עיקול שהוטל על נכס אינו סיבה לפנות דייר, קרי דיירים שחוזה השכירות שלהם טרם הסתיים ובמהלכו הוטל על הנכס עיקול, רשאים להישאר בנכס עד לסיום תקופת חוזה השכירות, כל עוד הם עומדים בתנאי החוזה על היבטיו השונים.

כאמור, שכירת נכס כלשהו במדינה זרה יכול להיות סבוך ולא פשוט. רצוי שעו"ד מקומי יסייע לכם בטרם תחתמו על הסכם מחייב שלאחריו יהיה לכם קשה לצאת ממנו.

קריאה נוספת:

• חוקי השכירות בבוסטון

• שוק העבודה בניו יורק לעומת לוס אנג'לס

 

 

יש לכם שאלות?
נשמח לעזור!

אנא מלא/י את הטופס וניצור איתך קשר בהקדם.

הפריט נוסף להזמנה שלך! 🙂