רילוקיישן לסין: חוקי השכירות במקום

סנסו-ג'י

מעבר למדינה חדשה טומן בחובו שינויים רבים – הסתגלות לתרבות חדשה, היכרות עם שפה שונה, תרבות עבודה אחרת ממה שהכרתם ועוד. מתכננים רילוקיישן לסין? העוגן שלכם במדינה בה האנגלית אינה השפה השגורה בפיהם של אנשי המקום הוא הבית שלכם.

הבית הוא מפלט, המקום בו אתם יכולים להיות אתם, בלי עיניים בוחנות של הקולגות למקום העבודה ובלי הלחץ מסביב אלא מקום בו אתם עצמכם – בתא המשפחתי הקטן שלכם. בסין, נושא הנדל"ן שונה מכל מה שהכרתם. צפיפות האוכלוסין שקיימת במדינה הולידה חוקים שונים שאין אנו חשופים להם – גודל דירה מינימלי שניתן לשכור, הגבלים מוזרים ושונים על בעלי בית ועוד.

לכן ישנן כמה שאלות חשובות שעליכם לשאול את עצמכם בטרם תבחרו את הדירה אותה תשכירו בסין.

כמה חדרים אתם צריכים?

על פניו מדובר בשאלה טריוויאלית, אך בסין עניין זה מקבל משנה תוקף ולו בשל העובדה כי צפיפות האוכלוסין משפיעה על זה באופן ישיר. ככל שתבחרו נכסים עם מספר חדרים רב יותר, כך עלות השכירות החודשית תעלה דרמטית. לדוגמה, עלות חודשית להשכרת דירת שלושה חדרים יכולה להיות גבוהה ב-150% לעומת דירת שני חדרים! שלא לדבר כמובן על דירות עם מספר חדרים רב יותר.

בסופו של יום, רצוי שתבחרו בדירה מותאמת לדרישות המינימליות שלכם, שכן אתם עלולים לשלם על כך מכיסכם.

האם אתם חפצים בריהוט ו/או מוצרי חשמל?

אנחנו ישראלים, כך שברוב המקרים אנחנו לא פראיירים. בסין אין הדבר שונה. חוקי המדינה מאפשרים לשוכרים לדרוש מבעל הבית לספק עבורם מספר מוצרים בסיסיים החיוניים למגורים בנכס, כמו ספה, מיטה ועוד. כמובן שלא תדרשו טלוויזית LCD בגודל 50 אינץ'. בכל מקרה שתהיו חפצים בריהוט נוסף, דעו שאודן מספקת שירות של השכרת ריהוט בכל העולם ולתקופות השכרה שונות.

האם קיים חיבור לקו טלפון וחיבור לאינטרנט?

שוב עולה שאלה שעל פניה נראית טריוויאלית אבל הינה בעלת חשיבות עצומה, שכן בסין לא בכל דירה ניתן למצוא חיבור לקו טלפון או לרשת האינטרנט. היה ולא קיימים בדירה חיבורים מסוג זה, עליכם לדרוש מבעל הדירה לסדר זאת בטרם החתימה על חוזה השכירות או לחילופין, להוזיל את עלות השכירות החודשית. 

 

האם חוזה השכירות כולל את האלמנטים החשובים מבחינתכם?

שימו לנגד עיניכם את הדברים הבאים:

• הדייר אחראי על תשלום שכר דירה, שימוש במים, גז, חשמל, טלפון ואינטרנט.

• בעל הדירה אחראי על תשלום השטחים הציבוריים וחברת הניהול, היה וקיימת בבניין, חימום המים בעונת החורף, תיקונים בנכס וכמובן המסים החלים עליו כבעל נכס שהשכיר את דירתו.

כיצד מתבצע תהליך חתימה על חוזה שכירות ואישרורו?

לאחר שהגעתם להבנות עם בעל הנכס וחתמתם על חוזה השכירות, יש להפקיד שני העתקים של החוזה בתחנת המשטרה המקומית ביחד עם המסמכים המפורטים להלן:

1. העתק דרכון ואשרת שהייה בתוקף.

2. מסמך המאשר בעלותו של המשכיר במושכר.

3. קבלה על תשלום מסים בגין חוזה השכירות.

שמרו היטב את הקבלה על הפקדת המסמכים, שכן יכול שמי מהרשויות תרצה לעיין בו.

קריאה נוספת:

• חוקי השכירות בצרפת

• רילוקיישן ליפן: חוקי השכירות במקום

יש לכם שאלות?
נשמח לעזור!

אנא מלא/י את הטופס וניצור איתך קשר בהקדם.

הפריט נוסף להזמנה שלך! 🙂