רילוקיישן לניו יורק

ניו יורק, עיר האפשרויות הבלתי מוגבלות, מושכת אליה מידי שנה כ-250 אלף איש המבצעים רילוקיישן ואכן היא מציעה מגוון רחב של הזדמנויות. הכל בגדול, זמין ובהישג יד. היא מהווה כור היתוך של מהגרים מכל העולם ולכן ברחובות ניו יורק ניתן לשמוע מגוון רחב של שפות. זוהי גם העיר המאוכלסת ביותר בארה"ב עם קרוב ל-9 מיליון תושבים ומרכז עולמי מבחינת כלכלה, טכנולוגיה, מסחר, אופנה ועוד. חברות בינלאומיות רבות בחרו בניו יורק כבסיס האם שלהן ופתחו אפשרויות תעסוקה רבות. 

יוקר המחיה בניו יורק

כשמתכננים רילוקיישן לניו יורק צריך לקחת בחשבון שהוצאות המחייה גבוהות מאד. אמנם השכר שתקבלו יהיה לרוב גבוה ב-10-20 אחוז מהשכר שקיבלתם בארץ, אולם מחירי הדיור, המצרכים והשירותים הציבוריים גבוהים יותר מאשר בכל עיר אחרת בארה"ב. עלות המגורים והמחייה החודשית הממוצעת עומדת על סך 3000$ בחודש. ניו יורק מחולקת לחמישה אזורים מרכזיים: מנהטן, ברוקלין, ברונקס, קווינס וסטטן איילנד. חשוב להדגיש כי ההוצאות החודשיות (במיוחד על דיור ומצרכי מזון) יכולות להשתנות משמעותית מאזור לאזור ומשכונה לשכונה בתוך ניו יורק. במנהטן כמובן המחירים גבוהים מאד לעומת קווינס או ברוקלין. אם אתם מבצעים רילוקיישן לניו יורק מטעם מקום העבודה , כדאי לבדוק האם אתם זכאים לסיוע במציאת מקום מגורים. בכל מקרה כדאי לדאוג מראש למציאת מקום מגורים המתאים לצרכים ולתקציב שלכם.

בשונה משאר חלקי ארה"ב בבואכם לשכור דירה, שימו לב שדמי התיווך חלים על השוכר ולא על בעל הנכס.

אפשרויות התעסוקה בעיר רבות. הקהילה היהודית למשל מציעה מגוון משרות.  הצעירים משתלבים במשרות של מכירות, הובלות, מטפלות וכדומה. 

רגע לפני רילוקיישן לניו יורק – הכירו את הקהילה היהודית

יתרון נוסף לישראלים שחושבים על רילוקיישן לניו יורק הוא הקהילה היהודית הגדולה והתומכת, מה שמסייע רבות בשלב ההתאקלמות ומקל על הנחיתה. הקהילה היהודית בניו יורק היא הגדולה ביותר בארה"ב ומונה מעל 2 מיליון נפשות. יש לה השפעה ניכרת מבחינה תרבותית וחברתית על צביונה של העיר ניו יורק. בעיר פזורות מגוון מסעדות כשרות למהדרין, בתי כנסת ובתי חב"ד ומתקיימים חיי תרבות וקהילה עשירים. 

לפני רילוקיישן לניו יורק – הסדירו את כל הבירוקרטיה

לפני המעבר חשוב מאד להסדיר את כל הצד הבירוקרטי ובראש ובראשונה אשרת העבודה. בכדי לשהות ולעבוד בניו יורק באופן חוקי תצטרכו להצטייד באשרת עבודה. ברוב המקרים המעסיק דואג לויזת העבודה ובמקרים מסוימים ניתן לעבוד גם עם ויזת לימודים. לא מומלץ  להתלם מהעניין כיון שרשויות ההגירה קפדניות מאד ומי שנתפס צפוי להיענש בצורה חמורה ולהיות מושעה מארה"ב. עניינים פרוצדורליים נוספים שיש לדאוג להם הם ביטוח בריאות, פתיחת חשבון בנק וקבלת מספר ביטוח לאומי אמריקאי. אם אתם נשלחים לרילוקיישן לניו יורק מטעם המעסיק הישראלי, יתכן ואתם זכאים לפוליסת בריאות מטעמו אך אם אתם עתידים לעבוד בחברה אמריקאית, כדאי לרכוש פוליסת ביטוח לשהייה ממושכת בחו"ל עבורכם ועבור בני משפחתכם. חשוב מאד גם לבדוק מול המעסיק שלכם בניו יורק את כל התנאים והזכויות המגיעים לכם. 

יש לכם שאלות?
נשמח לעזור!

אנא מלא/י את הטופס וניצור איתך קשר בהקדם.

הפריט נוסף להזמנה שלך! 🙂