רילוקיישן ומילואים: היו מוכנים תמיד

מתניידים מרחבי העולם מתמודדים עם סוגיות ואתגרים די דומים (פחות או יותר). אבל למתניידים ישראלים מתווספת עוד משימה לרשימה: צה"ל. אם את או אתה נקראים למילואים מדי פעם, הנה מה שחשוב לדעת בתכנון רילוקיישן:

נהלי יציאה לחו"ל עבור מילואימניקים

ברגע שיש לכם תאריך בו תעזבו את הארץ סופית, בין אם ניתקתם תושבות ובין אם לאו, עליכם ליידע את יחידת המילואים שלכם. כך תוכלו לבדוק אם יש צפי לקריאתכם לשירות מילואים פעיל בזמן שאתם עדיין בארץ. שהרי אם מגיע צו קריאה לשירות בעודכם בארץ, אתם מחויבים להתייצב.

באם קיבלתם צו מילואים לתקופה החופפת את זמן יציאתכם, אתם רשאים להגיש בקשה לקיצור השירות, לדחייה או לשחרור משירות המילואים באופן כללי. עליכם להוכיח שרכשתם את כרטיס הטיסה טרם מועד קבלת צו הקריאה. באם קיבלתם דחייה על הבקשה, תוכלו להגיש ערעור למפקד היחידה הממונה, בדרגת אל"מ ומעלה. החלטתו תהא ההחלטה הסופית בעניין זה.

נהלי החזרה לארץ עבור תושבים חוזרים

ברגע שניתקתם תושבות וחזרתם ארצה (מעמדכם תושב חוזר) לאחר שהייה של שנתיים עד חמש שנים רצופות בחו"ל, לא תיקראו לשירות מילואים פעיל בששת החודשים הראשונים לאחר שובכם. זאת כמובן, באם הצגתם את המסמכים והאישורים המתאימים ממשרד הקליטה או משרד הפנים.

בחצי השנה השנייה לשובכם, תיקראו ל-14 ימי שירות מילואים פעיל, לכל היותר. באם תגישו בקשה בכתב ליחידת המילואים שלכם, תוכלו לקבל פטור משירות מילואים פעיל למשך תקופה זו.

חשוב: אגף המילואים מסייג את המידע המובא לעיל בטענה שראש אגף כוח אדם בצה"ל רשאי לאשר קריאה לשירות מילואים פעיל גם שלא לפי ההוראות שציינו.

קיבלתם קריאה למילואים בזמן שהותכם בחו"ל?

לא הודעתם ליחידת המילואים שלכם על המעבר? הודעתם ועדיין קיבלתם צו מילואים, על אף שאינכם שוהים בארץ? זה מה שחשוב שתדעו:

  •  אם אינכם יכולים להתייצב לתאריך שנקבע, עליכם ליצור קשר עם קצין הקישור או משרד הקישור בתוך שבעה ימים מיום קבלת הצו או מיום שובכם ארצה.
  • על חייל המילואים חלה החובה להתייצב פיסית ביחידתו במועד תחילת שירות המילואים הפעיל, או בתוך 21 ימים מיום חזרתו (לא כולל יום החזרה). אפשר לעקוף זאת על ידי תיאום מועד התייצבות אחר באמצעות קצין הקישור.
  • אם יום המילואים חל ביום בו יש הוראה שלא לגייס לשירות מילואים פעיל, יהיה עליכם להתייצב ביום הבא בו מותר לגייס.

כל חייל מילואים רשאי להגיש בקשה לביטול, לדחייה או לקיצור שירות המילואים על ידי פנייה למפקד היחידה או באמצעות טופס 58 (טופס בקשה לשחרור, קיצור או דחיית שירות מילואים פעיל). ניתן לעשות זאת באזור האישי באתר המילואים.

באם בקשתכם תידחה, תוכלו לערער למפקד היחידה הממונה בדרגת אלוף משנה ומעלה והחלטתו תהא ההחלטה הסופית.

המידע נלקח מאתר  מילואים

אין לראות בסיכום כללי זה משום חוות דעת ו/או הבעת דעה לגבי כללים ונהלים בנוגע לשירות מילואים. סיכום זה ניתן על פי הכללים הרשומים באתר של צה"ל נכון ליום 14 בדצמבר 2016.

יש לכם עוד שאלות על המעבר? בואו לשיחת ייעוץ והכוונה 

 

לקריאה נוספת: רילוקיישן ופנסיה

יש לכם שאלות?
נשמח לעזור!

אנא מלא/י את הטופס וניצור איתך קשר בהקדם.

הפריט נוסף להזמנה שלך! 🙂