התניידות בעולם החדש: שילוח בינלאומי, גרופאז' ומה שביניהם

כמו בכל תחום, גם עולם ההתניידות משתנה ומתפתח. אם בעבר חוזה רילוקיישן היה כולל רשימה סגורה של הטבות המותאמות למעמד העובד בחברה, המבנה המשפחתי ומשך הרילוקיישן, היום חברות עוברות לתקציבי core/flex, כלומר מדיניות הכוללת תקציב גמיש שמאפשר למתנייד לבחור באילו שירותים ירצה להיעזר במעבר שלו.

הגמישות הזו הביאה לתפישה חדשה בעולם ההתניידות ובעצם, טרפה את הקלפים. כעת יעמדו בפני המתנייד אפשרויות רבות ומגוונות השזורות זו בזו וההחלטות שעליו לקבל ישפיעו על תהליך המעבר כולו.

כדי להבין לעומק את עולם ההתניידות החדש, קבוצת אושן מפרסמת סדרה של כתבות, וזו הראשונה שבהן.

התניידות בעולם החדש: פרק א' – שילוח

בהקשר של חפצים, האופציות הן מרובות. לאחר תהליך מיון של חפצי המתנייד וההבנה האם הבית בארץ היעד יהיה מרוהט או לא, המתנייד יכול לבחור אם לאחסן את תכולת הדירה בארץ ולשכור או לקנות ריהוט חדש במדינת היעד, או לשלוח את כל תכולת ביתו. באם יחליט על האופציה הראשונה, סביר שלא יצליח למלא מכולה. במקרה כזה, כדי לחסוך בעלויות, הפתרון האידיאלי יהיה לחלוק מכולה עם מתניידים אחרים באחת משתי דרכים: גרופאז' או (LCL Less than Container Load).

חלוקת מכולה בשילוח בינלאומי

בואו נדבר על שילוח בינלאומי. אם יש לכם לדוגמה דירת שני חדרים מרוהטת, ואתם מעוניינים להעביר את תכולתה מעבר לים, ייתכן שהמעריך שביקר אצלכם ימליץ על שילוח מכולה מלאה (FCL – Full Load Container). זוהי האופציה השכיחה ביותר בשילוח ימי וגם התהליך די ברור.

אבל, מה אם החלטתם לקחת רק חלק מתכולת דירתכם וזה לא מספיק כדי למלא מכולה שלמה?

במקרה כזה עומדות לפניכם שתי אופציות בכל הנוגע לשילוח ימי: גרופאז' (חלוקת מכולה) ו-LCL. שתי האופציות יעילות ובטוחות ובמקרה שלכם, חסכוניות (לעומת FCL).

LCL – חלוקת מכולה באמצעות ארגזים מותאמים אישית

באם תבחרו באפשרות של LCL, החפצים שלכם ייארזו בארגז עץ (ידוע גם כ- lift-van), שהותאם אישית למידות חפציכם כדי לשמור עליהם במהלך השינוע. בדרך כלל, לאחר האריזה, חברת השילוח הבינלאומי תעביר את המטען שלכם למשלח הימי (freight forwarder) שידאג לאחד מספר מטענים במכולה העושה את דרכה לאותו נמל יעד. עם הגעת המכולה לנמל היעד, המשלח הימי ידאג להוריד את הארגז שלכם מן המכולה ולהעבירה לסוכן מקומי שמונה לטפל בשחרור ממכס והובלה של המטען לביתכם החדש.

יתרונות:

• לו"ז יותר ברור בנוגע למועד הגעת החפצים ליעד. המשלח הימי יכול לאחד בין מטענים לאותו יעד במהירות רבה יותר, ולכן חברת השילוח הבינלאומי ממנה רכשתם את השירות תוכל להעריך את זמן ההובלה מדלת אל דלת בצורה יותר מדויקת.

חסרונות:

• השימוש במשלח ימי לצורך איחוד והפרדת המטענים ביעד כרוכה בעלות נוספת.
• אריזת הפריטים בתוך ארגזי עץ לעתים תהיה כרוכה בעלויות נוספות.
• כשפריטים נארזים בתוך ארגז עץ, נפחם עולה ב-15-20% ולכן העלויות עשויות להתייקר.

גרופאז' – או בשמו השני, קונסולידציה

כשלחברת השילוח ממנה הזמנתם את השירות יש כמה משלוחים שמיועדים לאותו המקום, זה אך הגיוני שהיא תצוות אותם יחד באותה מכולה ותחסוך בעלויות, גם בעבורה וגם בעבור לקוחותיה.

איך זה עובד? החברה תארוז את חפציכם ותאחסן אותם במחסניה, עד אשר תרכז מספיק הזמנות כדי למלא מכולה. ברגע שהמכולה מלאה, היא תישלח ישירות לנמל היעד. כל משלוח יעבור את המכס בנפרד, ויישלח ליעדו, כלומר, הבית החדש שלכם.

יתרונות:

• מדובר באופציה חסכונית יותר מ-LCL, כיוון שהעלויות מתחלקות באופן יחסי לפי נפח המטען של כל מתנייד.
• אין צורך במשלח הימי לצורך הקונסולידציה של המטענים. החברה המשלחת מנהלת את כל השילוח ככלל.
• חיסכון בעלות ארגז העץ והנפח שהוא מייצר.
• לחברת השילוח יש שליטה מלאה על כל ההעברה, כולל אריזה, הובלה ימית ופריקת המכולה.

חסרונות:

• תזמון. המכולה תעזוב אך ורק כאשר היא מלאה, ולכן יהיה קשה לתזמן את עיתוי יציאת המכולה ובייחוד את זמן הגעתה ליעד.

לסיכום, אם אתם לא לחוצים ויחסית גמישים מבחינת זמנים, גרופאז' זו דרך חסכונית לשנע את חפציכם. אך אם אתם חייבים לקבל את חפציכם בזמן מוגדר, ולא אכפת לכם לשלם מעט יותר בעבור הבהילות הזו, בחרו ב-LCL.

ואם קראתם את המאמר הנ"ל ואתם עדיין לא יודעים באיזו אופציה לבחור, המומחים שלנו ישמחו לסייע לכם.

מלאו פרטיכם כאן וניצור אתכם קשר במהרה.

לקריאה נוספת: שילוח בעידן החדש

יש לכם שאלות?
נשמח לעזור!

אנא מלא/י את הטופס וניצור איתך קשר בהקדם.

הפריט נוסף להזמנה שלך! 🙂