דחיית הפטור מוויזה לארה"ב (06/2022) – מה זה אומר?

בעקבות פיזור הכנסת ה-24 (חודש יוני 2022), הרבה הליכים עלולים להיעצר, מכיוון שיש הרבה החלטות שהיו צריכים לעשות, קבלת הפטור מוויזה לארה״ב נדחית, מה שמשאיר רבים מבולבלים מאוד. בעוד אנשים מתכננים רילוקיישן לארה״ב, מחכים לקבלת אישור עבודה בארה״ב, כל הסיפור הזה יכול להוות בעיה של ממש. אז לפני שתיכנסו ללחץ ובהלה, חשוב להבין מה כל הדבר הזה אומר ומה בכל זאת אפשר לעשות.

התוכנית נדחית

בגלל הצורך הגדול של אנשים לקבלת פטור מוויזה לארה״ב, מכיוון שהם מתכננים לעבור לגור בארצות הברית או עוברים לשם לעבודה או מכל מיני סיבות רבות, ניסו לייצר חקיקה שתעזור לקדם את התהליכים ולמנוע את הבעיות הרבות שקורות בדרך הבירוקרטית הארוכה של בקשה לוויזה. אך בגלל שלא הסתכמה החקיקה, והמצב במדינה לא מאפשר זאת, התוכנית נדחית, והציבור נשאר תווה מה עליו לעשות.

התקדמות משמעותית

חשוב להבין מה קרה, הרי לא תמיד פטור מוויזה לארה״ב היה על הפרק, במשך חודשים רבים נעשתה עבודה רבה מצד המדינה לקידום תהליכים בנושא עבור אותם אנשים שזקוקים לכך מאוד. מדובר בתוכנית למען אנשים בעיקר שעושים רילוקיישן לארה״ב, וזקוקים לפטור מתהליך הבקשה לוויזה, זוהי מדיניות חדשה, במסגרתה גם מתאפשר שבני ובנות סוג הנלווים לעובדים שיש להם וויזות רילוקיישן יזוכו באישור עבודה אוטומטי.

על האישור האוטומטי

מלבד הקשיים שעולים כרגע עם סיפור הפטור, אי אפשר שלא לציין את העובדה שתהליכים רבים בנושא התקדמו משמעותית. בעקבות המדיניות החדשה, ישנו טופס מקוון מותאם שמאפשר את הכניסה של בני משפחה נלווים. בנוסף, אישור העבודה האוטומטי לבני זוג נלווים מאפשר לבן או בת הזוג לעבוד בארה״ב בכל מקום וכל משרה. הדברים הללו מקלים משמעותית על הרילוקיישן וההתנהלות במצבים הללו.

לסיכום

ויזה לארצות הברית תמיד הייתה עסק מורכב, והניסיונות של המדינה לקדם את ישראל לתוך תוכנית שתעזור במקרים הרבים הזקוקים לכך, זה דבר נהדר. למרות הדחייה, חשוב לדעת שרבים עוד עובדים על מנת לשנות את המצב, ושלא מעט דברים שכבר הושגו עוד קיימים ועוזרים משמעותית, אז אל תלחצו כל כך מהר, תנו לדברים להתפתח, תעקבו אחרי הנחיות חדשות ותהיו ערניים להודעות על הנושא.

יש לכם שאלות?
נשמח לעזור!

אנא מלא/י את הטופס וניצור איתך קשר בהקדם.

הפריט נוסף להזמנה שלך! 🙂